Sefirat HaOmer

 
 

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעוֹמֶר:

הַיּוֹם _____ יוֹם שְׁהֵם_____ שָׁבוּעוֹת לָעוֹמֶר

הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ, אָמֵן סֶלָה:

לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר שִׁיר: אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ, יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ, סֶלָה: לָדַעַת בָּאָרֶץ דַרְכֶּךָ, בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים, יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים, כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישֹׁר, וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים, יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ, יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ: יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים, וְיִירְאוּ אוֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ:

אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב""ג ית""ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר""ע שט""ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג""ד יכ""ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט""ר צת""ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק""ב טנ""ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג""ל פז""ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. (שק""ו צי""ת):
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנוּ עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפּוֹר סְפִירַת הָעוֹמֶר כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת־עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה. עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, כְּדֵי שֶׁיּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם, וְּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעוֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה

____ שֶבִּ____

וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וְעל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת וּלְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְׁמוֹתֵינוּ מִכָּל סִיג וּפְגַם וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה:


MALCHUT SHE BGEVURA

DAY 14  
‎מלכות שבגבורה
Malchus shebe Gevurah
Nobility of Strength

When we walk with anava/humility and Yirah/ awe of the greatness of Hashem, we are gifted with bringing into the world the love of a true friend - while guarding the purity of each of our neshamas. With sweetened gevura we bolster self-esteem and self worth in our self and others. May we tap into the midda of today to become a channel of Malchus shebgevura for the whole year for ourselves and for others... May we help each other SHINE by supporting each other and evoking the best in our friend; bringing out her voice (malchus) and her light... cultivating HER Malchus.

MEDITATION

With anava/ humility and strength, 
I hold strong in 
Mochin dgadlus
Ayn od milvado
“Hashem is all loving”. 

Holding steady with this paradox 
of my intention to reveal Hashem’s light 
and my constricted thinking___
 (ie. I am not enough, rejected, worthless, abandoned, etc) 

I ratzo v’shov  (run & return) 
to reflect into this world 
Hashem’s light and love 
while guarding my neshama
from my story and teva /natural patterns
The constricted thoughts and urges.

I begin to feel the sweeting of this work 
As in this process toward humility
Removing anochius / ego (what feels good)

I rise in my Malchus


YESOD SHE BGEVURA

DAY 13 
‎יְסוֹד שֶׁבִּגְבוּרָה
YESOD SHE'B'GEVURA

The Omer counting
raises us
to a new madrega of
gadlut beit
a new madrega מדרגה חדשה.
toward Keter
on Shavuot

-Rabbanit Devorah Benyamin on the Ramchal



may Hashem help us and guide us to reach this new madrega...
in strengthening our relationships
as we "create a safe and fertile ground
for the fruits that may blossom from
our AUTHENTIC  connection based on love
which is in a continual process of refinement.

The pinimius avodah of Yesod (foundational expression of our consciousness in relationship) is emet אמת (truth). Gevurah is our ability to establish healthy boundaries based on our yeirat shemayim (awe of heaven}.

As I open myself to experience the essence of my RELATIONSHIP WITH ANOTHER I find the strength to define and enforce the parameters within which our true connection may thrive.

In this way I ensure the potency of our union as I create a safe and fertile ground for the fruits that may blossom from our authentic connection based on love which is in a continual process of refinement.

-Nechama Sarah Burgeman

_________________________________________

Bonding in Discipline

For discipline GEVURA to be effective it must be coupled with commitment and bonding. Both in disciplining yourself and others there has to be a sense that the discipline is important for developing a stronger bond YESOD.

Not that I discipline you, but that we are doing it together for our mutual benefit.

Exercise for the day: Demonstrate to [someone you are close with] how GEVURA discipline is an expression of intensifying your YESOD bond and commitment to each other.

-Meaningful Life Center